Quan els nens dominen la correspondència un so – una grafia i són capaços de llegir paraules curtes i frases simples. Llavors és hora d’iniciar-se en les combinacions de lletres, és a dir, els dígrafs.
Hi ha nens i nenes que en contacte amb textos, contes i activitats del llibre de text aprenen a llegir amb dígrafs. D’altres, necessiten un ensenyament explícit, és a dir, que s’expliqui el concepte de dígraf, com es formen i disposin d’activitats de pràctica amb paraules, frases i textos que els continguin.
Els dígrafs que treballem són: rr /ny / ll / qu / gu/ ix / ss ( + s, c, ç).
Proposta didàctica
La manera de treballar cada dígraf és la següent:
- El docent explica el concepte i fa la presentació de dígrafs a partir de les lletres que els nens i nenes ja coneixen.
- Presenta cada dígraf a partir de l’organitzador de continguts.
- El docent proposa la lectura de l’organitzador de continguts a l’alumna/e, si cal amb suport.
- Llegir el dígraf amb vocals
- Llegir les paraules amb el dígraf.
- Lectura de frases que contenen paraules amb el dígraf treballat.