Hola! Ens diem Montse Castells i Llúcia Martín.
Montse:
Vaig treballar com a mestra i després com a psicopedagoga a l’escola Estel de Vic. Vaig formar part de l’equip assessor, inicial, del Projecte FET (Fer una Escola per a Tots), amb l’objectiu de millorar la lectura de tots els alumnes de les escoles.
Llúcia:
Vaig ser mestra d’Infantil, de primària i d’EE de l’escola Abat Oliba de Sant Hipòlit de Voltregà.
Dins del Projecte FET es va elaborar la prova PACBAL (2016, Prova d’Avaluació dels Components Bàsics de l’Aprenentatge de la Lectura- J. Font, M Castells, D. Ramon). Un bon anàlisi dels resultats d’aquesta prova ens permet identificar en quins components l’alumne necessita suport.
La prova PACBAL avalua els següents components:
- Principi Alfabètic: relació entre les grafies, so i nom de les lletres.
- Consciència fonològica: habilitat de reconèixer, pensar i treballar amb els sons concrets de la llengua parlada.
- Lectura de paraules sense sentit: habilitat de l’alumne d’associar a cada grafia de la paraula el seu so.
- Lectura de paraules amb sentit: habilitat de combinar sons per formar paraules
- Fluïdesa lectora: habilitat de llegir un text amb precisió, rapidesa i entonació.
- Comprensió lectora: extreure i construir el significat d’un text escrit.
Fa anys que ajudem als nens i nenes a llegir. Hem vist com milloraven i com somreien davant les propostes de lectura.
En aquesta etapa de les nostres vides tenim il·lusió i ganes de col· laborar, ara a través de les xarxes, oferint materials de lectura als adults per treballar amb els nens i nenes que ho puguin necessitar.
Pots contactar amb nosaltres escrivint-nos a vallegim@gmail.com.
Aquesta pàgina web ha estat desenvolupada per en Pau Moreno.