Consciència fonològica

Consciència fonològica

La proposta didàctica que us adjuntem forma part d’un material elaborat per a P-4, les finalitats del qual són:

  • Assegurar l’alfabetització emergent per tal que tot l’alumnat estigui en condicions d’accedir amb més facilitat a l’aprenentatge de la lectura.
  • Iniciar a P4 l’aprenentatge de les habilitats següents: consciència fonològica, principi alfabètic i descodificació.

En el material citat, totes les activitats de CF estan emmarcades en una cançó o poema que els nens aprenen a llegir mitjançant lectura compartida; així doncs les paraules que es treballen en les diferents activitats de CF formen part de les cançons, a més d’altres paraules incloses en el treball de vocabulari. Es poden, però, utilitzar perfectament altres paraules.

El material de P4 inclou elements motivacionals com un cangur i un canguret que alhora esdevenen un suport a l’aprenentatge.

Adjuntem doncs aquestes propostes de treball de la CF ja que van funcionar molt bé a les escoles on van assajar el material.

Hi ha moltes activitats de consciència fonològica. Proposem les que correlacionen més positivament amb l’aprenentatge de la lectura:

  • Síntesi i segmentació sil·làbica
  • Síntesi i segmentació fonèmica

cangurets